رییس سازمان سنجش از تغییراتی در برگزاری آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ خبر داد

بدون دیدگاه

به سمت برگزاری آزمون هوشمند حرکت می‌کنیم /برگزاری آزمون سراسری ۱۴۰۱ متفاوت از قبل خواهد بود

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش در نشستی که با حضور عوامل اجرایی برگزاری آزمون‌های سازمان سنجش در تالار اندیشه دانشگاه قم برگزار شد، از ایجاد تغییراتی در آزمون‌های سازمان سنجش خبر داد.

رئیس سازمان سنجش : از سال ۱۳۶۴ سازمان سنجش دور جدید فعالیت خود را زیر نظر وزارت علوم به عنوان سازمانی مستقل از پی گرفت، فرایند ها تا سال ۱۳۸۵ کاملاً به شکل دستی و کاغذی بودند و به طور میانگین روزانه ده ماشین ده تنی کاغذ بین ادارات و استان ها منتقل می شد که این تعداد در زمان برگزاری آزمون خیلی بیشتر از این می‌شد.

دکتر پورعباس افزود: از سال ۸۴ تا ۸۸ کلیه فرایندها به شکل الکترونیکی شد، از کاغذ فاصله گرفت و سرعت عمل، فوق العاده بالا رفت؛ آمادگی داشتیم که یک آزمون را در یکسال چند بار برگزار کنیم، در حالی که در گذشته فرآیند هر آزمون زمان بسیار زیادی را به خود اختصاص می داد؛ درسال ۸۵ اولین آزمون تمام الکترونیک برگزار شد که حتی پاسخ دهی بدون کاغذ بود و توانستیم علاوه بر آزمون تافل، آزمون تولیمو را نیز برگزار کنیم.

وی ادامه داد: در راستای به روز شدن ابتدا به فناوری ( IBT internet based test) و پس از آن به CBT computer based test )) دست یافتیم. متاسفانه این شیوه‌ها از سال ۸۸ تا ۹۹ در حالی که انتظار می‌رفت پیشرفتی صورت گیرد و تحولی ایجاد شود فقط حفظ شدند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله امسال تغییرات رو به جلو را در برگزاری آزمون‌ها شاهد خواهیم بود و از سال‌های دیگر نیز هرچه بیشتر به سمت برگزاری آزمون‌های هوشمند حرکت می کنیم.

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.