آینده‌ی بخشی از اقتصاد دنیا در قلمرو دانش هوا فضا است

بدون دیدگاه

وزیر علوم با تاکید بر اینکه آینده‌ی بخشی از اقتصاد دنیا در قلمرو دانش هوافضا است، یادآور شد: هر حاکمیتی که این دانش را جدی بگیرد و برای آن هزینه کند، بهترین نوع سرمایه‌گذاری را کرده است و هر حاکمیتی که به دنبال تضمین دوام و قوام خود است، باید به دانش هوافضا بها دهد.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، دکتر محمدعلی زلفی‌گل در افتتاحیه بیست و یکمین کنفرانس انجمن هوافضا ایران با طرح این سوال که چرا جمهوری اسلامی ایران به علم توجه دارد، افزود: شاید یکی از دلایل آن این باشد که با علم می‌توان هر آنچه را که نمی‌توان دید، مشاهده کرد. نمونه آن زمان شیوع کرونا است که علم آن را دید، شناخت و راه درمان آن را هم ساخت.

وی با بیان اینکه برخی از حوزه‌های علمی ویژه و منحصر به فرد هستند، اظهار کرد: متاسفانه برخی از علومی که محدود هستند ولی به دلیل آینده شغلی و درآمد خوبی که دارند نخبه‌ترین نخبگان و با استعدادترین مستعدان کشور را جذب خود کرده است ولی برخی از علومی که فراتر از زمین و زمان هستند مورد استقبال قرار نگرفته‌اند.

وزیر علوم با تاکید بر اینکه آینده بخشی از اقتصاد دنیا در قلمرو دانش هوافضا است، یادآور شد: هر حاکمیتی که این دانش را جدی بگیرد و برای آن هزینه کند، بهترین نوع سرمایه‌گذاری را کرده است و هر حاکمیتی که به دنبال تضمین دوام و قوام خود است، باید به دانش هوافضا، بها دهد.

وزیر علوم با اشاره به آمادگی خود برای حمایت از حوزه هوافضا در زمینه‌های تصمیم‌گیری یادآور شد: درخواست می‌شود ایده‌های خود را در زمینه تعریف پروژه‌های کلان ملی در این حوزه ارائه دهید و برای تصمیم گیری درباره آنها می‌توان از ظرفیت شورای عالی عتف که به ریاست رییس جمهور برگزار می‌شود، بهره برد.

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.