مهلت ثبت نام

11 تیر

ظرفیت

0
نفر باقی مانده

شهریه دوره

3.210.000 تومان

گرایش ها

  • توانبخشی
  • خانواده
  • شغلی

ثبت نام و تکمیل اطلاعات

معرفی رشته و آینده شغلی

معرفی رشته:

رشته مشاوره در میان رشته‌‌های علوم انسانی مجموعه‌‌‌ای از دانش‌های به هم پیوسته می باشد که به بررسی چگونگی استفاده از اصول و فنون روانشناسی در برقرای ارتباط با مراجع، کمک به بهبود فضای آموزش، تشخیص اختلال های کودکان، اختلال های یادگیری و … می پردازد. همچنین این رشته به بررسی مبانی، اصول، اهداف، روش‌ها و حل زمینه‌ها و عوامل تعلیم و تربیت می‌پردازد و از روش عقلی و بحث‌های فلسفی در تعلیم و تربیت و نیز روش‌های علمی و یافته‌های روان‌شناسی، جامعه‌شناسی و… در مباحث نظری و کاربردی سود می‌برد.

آینده شغلی:

ارشد مشاوره دارای 4 گرایش مشاوره خانواده، مشاوره مشاوره شغلی، مشاوره توانبخشی می باشد. در این قسمت به وضعیت بازار کار گرایش های کارشناسی ارشد مشاوره می پردازیم.

فارغ التحصیلان ارشد مشاوره علاوه بر این که می توانند دفتر مشاوره خصوصی بزنند، می توانند در نهاد های دولتی همچون آموزش و پرورش، کلینیک، زندان ها، بیمارستان ها، بهزیستی، مراکز بازپروری، کمیته امداد، مربی مهدکودک ها، مراکز پیش دبستانی و دیگر ارگان های مرتبط مشغول به کار شوند.

همه گرایش های ارشد مشاوره می توانند در تمامی مراکز بالا کار کنند ولی در ادامه وضعیت بازار کار رشته مشاوره به تفکیک گرایش ها اولویت بندی شده است.

مشاوره خانواده

بازار کار رشته مشاوره خانواده در تمام مراکز بالا می باشد، ولی اولویت بیشتر با بیمارستان ها یا کلینیک ها، زندان و یا دفاتر خصوصی است.

مشاوره شغلی

بازار کار رشته مشاوره شغلی در تمام مراکز بالا می باشد، ولی اولویت با کارخانه ها و کلینیک ها است.

مشاوره توانبخشی

بازار کار رشته مشاوره توانبخشی در تمام مراکز بالا می باشد، ولی اولویت با بهزیستی، مراکز بازپروی، کمیته امداد و زندان ها است.