شرایط پذیرش و ادامه تحصیل دانشجویان ایرانی بازگشته از اوکراین در دانشگاه‌های کشور

بدون دیدگاه

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از سازمان امور دانشجویان، دکتر ابوالفضل دانشور درباره شروط ادامه تحصیل دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های اوکراین، اظهار داشت: در مقطع کارشناسی، دانشجویان باید ۱۲ واحد اصلی را گذرانده، معدل ۱۲ به بالا داشته و دارای ویزای معتبر باشند.

وی همچنین با اشاره به معدل دانشجویان کارشناسی ارشد، بیان کرد: در مقطع کارشناسی ارشد دانشجویان باید ۶ واحد از دروس اصلی را گذرانده و معدل ۱۴ به بالا داشته باشند. دانشجویان کارشناسی ارشد پیوسته، دکتری حرفه ای و پیوسته نیز ۳۰ واحد از دروس اصلی را باید گذرانده و معدل ۱۵ به بالا داشته باشند.

مدیرکل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان، خاطرنشان کرد: به علت کم بودن تعداد تقاضای دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های اوکراین برای تحصیل در دانشگاه‌های داخل، باوجود اینکه برنامه‌ریزی شده بود برای مساعدت به دانشجویان آسیب دیده تحصیلی از بحران اوکراین، کاهش اضطراب آنها و خانواده‌هایشان، جلسه شورای انتقال خارج به داخل سازمان امور دانشجویان در فروردین ماه سال‌جاری برگزار شود، ولی به دلیل کم بودن درخواست‌ها مقرر شد این جلسه در اردیبهشت ماه برگزار شود تا فرصت بیشتری به دانشجویانی داده شود که امکان تشکیل پرونده نداشتند یا هنوز تصمیم نگرفته‌اند در داخل کشور ادامه تحصیل دهند.

دکتر دانشور تاکید کرد که تمام تلاش سازمان امور دانشجویان برای کمک حداکثری به این دانشجویان است و در این راستا قوانین آیین نامه شورای انتقال خارج به داخل با حداکثر مساعدت برای این دانشجویان اعمال خواهد شد.

گفتنی است، هم‌زمان با آغاز درگیری میان کشورهای روسیه و اوکراین، تعدادی از دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های اوکراین به کشور بازگشتند.

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.