آخرین مهلت ثبت نام

آخرین مهلت ثبت نام در این رشته

11 تیر

مهلت ثبت نام

11 تیر

ظرفیت

0
نفر باقی مانده

شهریه دوره

3.210.000 تومان

گرایش ها

  • رواننشاسی تربیتی

ثبت نام و تکمیل اطلاعات

معرفی رشته و آینده شغلی

معرفی رشته:

رشته روانشناسی تربیتی شاخه ای از علم روانشناسی است که حاصل جمع دو علم روان‌شناسی و تربیت است. روان‌شناسی تربیتی به کاربرد روانشناسی در امر آموزش و یادگیری می پردازد و علمی است که به ماهیت و چگونگی یادگیری، روش‌های آموزشی، سنجش و ارزشیابی آموخته‌های یادگیرندگان می‌پردازد.

روانشناسی تربیتی تقریباً همه موضوع های روانشناسی را در بر می گیرد و نقش کارسازی در شناخت شاگردان، تربیت معلمان و طرح و اجرای برنامه‌های آموزشی و پرورشی به عهده دارد. علاوه بر آن برای کمک به افرادی که دارای اختلال های یادگیری هستند نیز سودمند می باشد.

آینده شغلی:

بازار کار کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، برای افرادی مناسب است که به طور کلی دغدغه ی تعلیم و تربیت دانش آموزان و ارتقای سطح کیفی مدارس را دارند. همچنین علاقه مند به کار با کودک و نوجوان و مولفه های مربوط به آن همچون ارتباط والد – فرزند و … هستند. از طریق این گرایش می توان در حوزه ی اختلالات یادگیری به طور تخصصی فعالیت کرد. دانش آموختگان گرایش روانشناسی تربیتی می توانند به استخدام رسمی آموزش و پرورش در آینده و به شغل معلمی مشغول شوند و یا در مدارس و مراکز مشاوره در حیطه ی مربوط به راهنمایی و مشاوره بپردازند. با توجه به افزایش مراکز مشاوره و افزایش اهمیت سطح کیفیت مدرسه و شناخت و شیوه ی برخورد و ارتباط موثر با فرزندان از سوی خانواده ها و آموزش و پرورش و جامعه در سال های آتی بازار کار کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی, مطلوب ارزیابی می شود.