معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: یکی از سیاست‌هایی که در دولت سیزدهم انجام شده؛ ارتقای جایگاه بانوان و جایگاه مشاوران به همتایی با معاونت یا مدیرکلی با توجه به شرایط دستگاه‌های اجرایی است.

بدون دیدگاه

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، دکتر انسیه خزعلی در نشست مشاورین امور زنان و خانواده دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی که امروز (دوشنبه) با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، ضمن تبریک ایام ماه مبارک رجب، اظهار امیدواری کرد: از برکات این ماه مبارک در جهت حرکت به سوی کمال بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به آیه «الَّذی بَعَثَ فِی الأُمِّیّینَ رَسولًا مِنهُم یَتلو عَلَیهِم آیاتِهِ وَیُزَکّیهِم وَیُعَلِّمُهُمُ الکِتابَ وَالحِکمَةَ» بیان کرد: این آیه اشاره به تقدم “تزکیه” بر “تعلیم” و تقدم “پاکسازی و پرورش” بر “آموزش” دارد، که معمولا ما از آن غافل هستیم. آموزش را در سطح عالی در سطح مرزهای دانش پیش می‌بریم و از خیلی از بخش‌هایی که می‌تواند در جهت‌دهی به آموزش و رفتن به سوی اهداف متعالی کمک کند، غافل هستیم.

وی افزود: باید برای رشد دیگران و فراهم کردن زمینه فعالیت دیگران تلاش کنیم و خوشحال شویم از آنکه در جامعه افرادی می‌توانند فعالیت‌هایی کنند تا جامعه زنان و توانمندی‌های بانوان را به جهانیان معرفی کنند.

خزعلی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم نگاه جدی به بحث سلامت و ورزش بانوان تاکید کرد و گفت: قوانین حمایتی بسیاری در این زمینه وجود دارد که لازم است ضمن تجدید نظر در این قوانین در اجرای آنها نیز نظارتی صورت گیرد.

وی با اشاره به برگزاری کنگره بین‌المللی زنان تاثیرگذار  اعلام کرد: در این کنگره بی‌نظیر، نخبگان ۹۶ کشور جهان دور هم جمع شدند؛ دستاوردهای دانش‌بنیان بانوان کشورمان در قالب نمایشگاهی در معرض دید همگان قرار گرفت و در حاشیه آن نیز قراردادها و تفاهم‌نامه‌های اقتصادی خوبی منعقد شد.

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.