مدیر کل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان، ضمن تاکید بر ضرورت تشکیل کمیته پیشگیری و مداخله در بحران دانشگاهی از اجرای طرح “تسکین” برای ارائه خدمات به همکاران مراکز و بیمه مسئولیت آن‌ها خبر داد.

بدون دیدگاه

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از سازمان امور دانشجویان، دکتر ابراهیم نعیمی در مراسم اختتامیه سی‌ و چهارمین گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و یازدهمین گردهمایی مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اظهار داشت: به لطف خدا و تلاش همکاران در مراکز مشاوره و سلامت، به نقطه‌ای نزدیک می‌شویم که زینت‌المجالس نباشیم. اکنون از نقطه انفعال خارج شده و به سمت حضوری فعال برای توانمندسازی دانشجویان می‌رویم تا بتوانیم درمان را کاهش دهیم.

وی افزود: نیازمند رفع ضعف‌های دانشجویان هستیم، نمی‌خواهیم از خود سلب مسئولیت کنیم. نقش ما برای جبران این ضعف‌ها و تربیت انسان عالی در ابعاد مختلف سلامت با تدابیر همه‌جانبه مهم است.

نعیمی، ادامه داد: مدیران ۶۱ دانشگاه زیر مجموعه وزارت علوم به طور مشترک مراکز مشاوره و سلامت را اداره می‌کنند، ۳۵ دانشگاه مرکز مشاوره و ۲۸ دانشگاه نیز مرکز بهداشت دارند.

مدیرکل دفتر مشاوره، سبک زندگی و سلامت سازمان امور دانشجویان درباره انتخاب کمیسیون‌های تخصصی این گردهمایی، گفت: از حدود ۳ ماه پیش مسائل مربوط به دانشگاه‌ها ‌ها در ۲ حوزه مشاوره و سلامت مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت به این جمع‌بندی رسیدیم که ۱۳ کارگروه آسیب‌شناسی مسائل روز، امید و نشاط، ازدواج دانشجویی و مدیریت روابط عاطفی، پیشگیری از افت تحصیلی (پات)، چالش‌های درس مهارت‌های زندگی دانشجویی در دانشگاه‌، تغذیه سالم،  HSE و نظارت‌های دانشگاهی، سلامت آب و مواد غذایی، مدیریت پسماند و مشکلات بهداشتی دانشگاه، سبک زندگی ایرانی- اسلامی، پیشگیری از مصرف دخانیات و سوء مصرف مواد، پیشگیری و درمان رفتارهای خود آسیب‌رسان و رویکرد نوین پیشگیری از HIV در این گردهمایی تشکیل شود و به تبادل اطلاعات و تجربیات خود بپردازند.

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.