صندوق گرنت آموزشی ایجاد می‌شود

بدون دیدگاه

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: در راستای تحقق اهداف اسناد بالادستی، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و طرح تحول آموزش، در جلسه اخیر شورای گسترش آموزش عالی چند مصوبه مهم به تصویب رسید که یکی از آنها موافقت شورا با ایجاد صندوق گرنت آموزشی بود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر قاسم عمو عابدینی گفت: بر اساس مصوبه 15 آبان ماه شورای گسترش، صندوق گرنت آموزشی تشکیل می‌شود و کارگروهی برای عملیاتی کردن این مصوبه و تصویب شیوه نامه‌ها و آیین‌نامه‌های مورد نیاز با مشارکت معاونت آموزشی وزارت علوم و سازمان برنامه و بودجه  ایجاد می شود.

عموعابدینی اظهار داشت: با ایجاد صندوق گرنت آموزشی، دانشجویان مستعد که در رشته‌های راهبردی و مورد نیاز کشور تحصیل کنند در همه مقاطع تحصیلی در زمینه نیازهای آموزشی و پژوهشی مورد حمایت قرار می گیرند.

تغییر در شیوه رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و تعریف شاخص‌های جدید برای رتبه‌بندی

عموعابدینی همچنین اضافه کرد: در این جلسه گزارش رتبه‌بندی سال 1399-1400 توسط مؤسسه استنادی علوم (ISC) و پایش علم و فناوری ارائه و مقرر شد دراستای اجرای ماده 4 مصوبه شماره 776 شورای عالی انقلاب فرهنگی با موضوع رتبه‌بندی مؤسسات آموزش عالی کشور شیوه رتبه بندی تغییر کند.

وی از مصوبه شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی برای بازنگری شیوه رتبه‌بندی دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: مقرر شد بازنگری در شاخص‌های رتبه‌بندی مؤسسات آموزش عالی به نحوی انجام شود که موضوعات آموزش مهارتی، توانمندسازی، دانشگاه تمدن‌ساز و حکمت بنیان، اشتغال‌آفرینی و شاخص‌های فرهنگی و دیپلماسی علمی مورد توجه بیشتر قرار گیرد و نتایج رتبه بندی در سال آینده علاوه بر رتبه کلی به صورت رتبه موضوعی نیز اعلام شود.

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.