راهنمای نام نویسی امتحان فراگیر و تعیین محل آن

بدون دیدگاه
راهنمای نام نویسی امتحان فراگیر و تعیین محل آن

به اطلاع همه دانشپذیران مقطع کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور اسفندماه سال 1400 (نوبت بیست و دوم) می‌رساند که ثبت‌نام برای شرکت در آزمون مذکور از طریق درگاه اطلاع رسانی سنجش از روز سه شنبه 1400/12/10 آغاز و در روز جمعه 1400/12/20 پایان می‌پذیرد. لذا متقاضیان ثبت‌نام که دارای شرایط عمومی و اختصاصی هستند از طریق مراحل زیر نسبت به ثبت نام خود و تعیین محل امتحان اقدام کنند.

 

مرحله اول. خرید کارت و دریافت کد 12 رقمی

1. ابتدا وارد سایت سنجش به نشانی www.sanjesh.org شده و از قسمت وسط صفحه بر روی منوی ثبت نام آزمون مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1401 دوره های فراگیر دانشگاه پیام نور (نوبت بیست و دوم) کلیک کنید.


2. از ستون سمت راست صفحه بر روی منوی خرید کارت کلیک کنید.


3. از صفحه بازشده گزینه سریال آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور سال 1401 (نوبت بیست و دوم) را انتخاب و سپس بر روی دکمه تائید و ادامه کلیک کنید.


4. در این صفحه می بایست مشخصات فردی خود را وارد کرده و در نهایت بر روی دکمه تایید و ادامه کلیک کنید تا به صفحه درگاه اینترنتی جهت پرداخت مبلغ وارد شوید.


5. در اینجا می بایست کنار توضیحاتی که در زیر مشخصات فردی شما درج شده است، تیک زده و در نهایت بر روی دکمه ادامه روند پرداخت کلیک کنید.


6. سپس به صفحه درگاه پرداخت بانکی هدایت شده و پس از وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود، سریال 12 رقمی قابل دریافت و مشاهده می گردد.


مرحله دوم. ثبت مشخصات فردی و تعیین محل امتحان

1. بعد از خرید و دریافت سریال 12 رقمی به صفحه اول بازگشته و برروی دکمه تایید و ادامه – گام بعدی کلیک کنید.


2. در ابتدا سریال 12 رقمی را در محل مربوطه تایپ کرده و سپس عددی که به نمایش آمده است را در فیلد عبارت امنتی درج کنید. در نهایت بر روی دکمه تایید کلیک کنید تا وارد مرحله بعدی شوید.


3. در این صفحه می بایست عکس پرسنلی خود را با رعایت توضیحات مندرج در کنار آن بارگذاری کرده و سپس بر روی دکمه ارسال کلیک کنید. در نهایت بر روی دکمه تایید و ادامه کلیک کنید تا وارد مرحله بعدی شوید.


4. سپس وارد صفحه فرم اطلاعات متقاضی شده که مشخصات تکمیلی خود را می بایست درج کنید.

نکات مهم.

– فیلدهایی که می بایست بصورت کد وارد کنید؛ جهت دریافت کد مذکور کنار آن محل با رنگ آبی لینکی قرار دارد که با تایپ عنوان مورد نظر خود کد مربوطه را دریافت خواهید کرد و سپس در محل خود درج کنید.

– انتهای فرم مربوطه محل امتحان خود را انتخاب می کنید. دقت کنید انتخاب محل امتحان در کلیه ترم های تحصیلی فارغ از اینکه شهر شما رشته مربوطه را داشته باشد یا خیر قابل انجام است.

– با توجه به اینکه دانشگاه پیام نور یک دانشگاه باز و سراسری بوده و امتحانات کشوری می باشد؛ محل امتحان توسط دانشجو انتخاب می گردد. بنابراین پیشنهاد می گردد در صورت تمایل کلیه شهرهای ارائه دهنده رشته تحصیلی مورد نظر خود را انتخاب کنید تا در صورت عدم کسب معدل لازم شانس پذیرفتن خود در ادامه تحصیل و پذیرش ترم دوم تحصیلی بالاتر ببرید.

– انتخاب واحدهای دانشگاهی برای رشته های تحصیلی دارای گرایش صرفاً از یک گرایش قابل انتخاب می باشد.

– منابع امتحانی دروس در کلیه نیمسالهای تحصیلی مشخص بوده و امتحانات از کتابهای معرفی شده می باشد. بنابراین دانشجویان می توانند دروس را به دو شیوه مجازی و یا خودخوان انتخاب کرده و در شهر خود امتحان دهند. (بدون توجه به اینکه شهر شما رشته تحصیلیی مذکور را ارائه دهد.)

– شیوه آموزشی ارائه شده برای برخی از رشته ها به دو صورت آموزشی پژوهشی و الکترونیکی ارائه می گردد. در شیوه آموزشی پژوهشی دروس به سه حالت حضوری، خودخوان و الکترونیکی ارائه می گردد و در نهایت ارائه پایان نامه الزامی است در حالیکه در شیوه الکترونیکی دروس صرفاً بصورت الکترونیکی ارائه شده و ارائه پایان نامه الزامی نیست.

 


5. نحوه دریافت کدهای مورد نیاز برای درج کردن در فیلدهای مربوط به خود همانند تصاویر زیر می باشد. (برای مثال شهر تهران و رشته مدیریت جستجو شده است)


6. در صورتی که رشته تحصیلی مقطع کارشناسی شما و دانشگاه محل تحصیل خود در لیست رشته ها و دانشگاه ها نبود از عبارت سایر جهت جستجو استفاده کنید. 


7. در نهایت شماره پرونده و کدپیگیری دریافت می کنید. حتما از شماره پرونده خود تا قبل از امتحان نگهداری کنید زیرا برای دریافت کارت ورود به امتحان درج شماره پرونده الزامی است.

( پیشنهاد می گردد از این صفحه پرینت تهیه کنید.)


8. سپس شماره پرونده دریافتی از سایت سنجش را در قسمت گزارش ثبت نام پنل کاربری خود درج کرده و بر روی دکمه تائید را کلیک کنید.


امتحان فراگیر دانشگاه پیام نور از دروس تخصصی نیمسال اول کارشناسی ارشد می باشد که بعد از قبولی در این دروس مهرماه پذیرش نیمسال دوم (ترم دوم) می گردید. امتحان بصورت چهارگزینه ای و از 20 نمره و فاقد نمره منفی می باشد. 

زمان توزیع کارت اینترنتی، برگزاری و محل آزمون:

براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده، آزمون کارشناسی‌ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور سال 1401 (نوبت بیست و دوم) در روز جمعه مورخ 1401/04/24 برگزار خواهد شد. متقاضیان لازم است که از روز سه‌شنبه مورخ 1401/04/21 لغایت روز پنجشنبه مورخ 1401/04/23 با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان نسبت به تهیه پرینت کارت و راهنمای شرکت در آزمون اقدام نمایند. محل آزمون متقاضیان بر اساس استان و شهرستان انتخابی مندرج در بند 28 تقاضانامه تعیین می‌گردد.

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.