آخرین مهلت ثبت نام

آخرین مهلت ثبت نام در این رشته

11 تیر

مهلت ثبت نام

11 تیر

ظرفیت

0
نفر باقی مانده

شهریه دوره

3.210.000 تومان

گرایش ها

  • سازه

ثبت نام و تکمیل اطلاعات

معرفی رشته و آینده شغلی

معرفی رشته:

مهندسی سازه، گرایشی است که به آموزش تجزیه و تحلیل و طراحی سازه های مختلف می پردازد. این رشته بیشترین ظرفیت پذیرش را در دانشگاه های کشور دارا می باشد.  در این گرایش به اثبات دقیق و معادلاتی تمام خواص سازه پرداخته می شود و در این گرایش قادر به طراحی سازه های بلند مرتبه ، سازه هایی با رفتار غیر خطی ، انواع مقاطع متغیر به کار رفته در تیر و ستون و  مدلسازی دقیق سازه در نرم افزار هایی مثل Abaqus  و Etabs & safe    و Sap   و نرم افزار های دیگر می باشد . این گرایش طراح های قوی در زمینه مدلسازی سازه های بتنی و فولادی و انواع پیش ساخته ها وارد بازار کار می کنند . با اینکه این رشته اسما اشباع شده اما طراح متخصص همیشه نیاز رشته عمران بوده و هیچ پروژه ای بدون طراح متخصص امکان شروع ندارد . دستگاه مشاور طبق دستور کارفرما به طراحی می پردازد و تخصصی است که  بیشتر زمان خود را در دفتر فنی میگذراند .


آینده شغلی:

گرایش سازه به نسبت بقیه رشته ها در بازار کار تا حدودی اشباع شده است ولی برای کسی که تخصص لازم و علم لازم داشته باشد و مسلط به نرم افزار های مختلف این گرایش باشد، کار با حقوق بالا وجود دارد .

همکاری با وزارتخانه ها و سازمان های مسئول اجرای طرح های عمرانی و صنعتی جهت برنامه ریزی – طراحی و نظارت بر طرح ها، مانند وزارت راه و شهرسازی – وزارت نیرو – وزارت صنایع – سازمان نظام مهندسی ساختمان واحد های عمرانی شهرداریها – همکاری با مهندسی مشاور سازه، معمار – راه و راه آهن و آب جهت طراحی و نظارت – محاسب سازه ها – کار در کارگاه های عمرانی و آزمایشگاه بتنی و نظارت و اجرا