مهلت ثبت نام

11 تیر

ظرفیت

0
نفر باقی مانده

شهریه دوره

3.210.000 تومان

گرایش ها

  • مشاوره مدرسه

ثبت نام و تکمیل اطلاعات

معرفی رشته و آینده شغلی

معرفی رشته:

مشاوره مدرسه به دانش آموز در انتخاب رشته­ تحصیلی، مواد درسی، یا حل مشکلات تحصیلی کمک می­کند. برخی از اهداف این رشته، راهنمایی دانش آموزان در امر آموزش و کسب عادت­های صحیح در مطالعه، کمک به دانش آموزان در ارزیابی صحیح علایق، استعداد­ها و توانایی­های خود به منظور طرح ­ریزی­های تحصیلی، کشف علل مشکلات تحصیلی دانش آموزان و کمک به آنان در رفع آن­ها، کمک به معلمان در انطباق­ دادن روش­های تدریس خود با نیازمندی­ها و استعدادهای فردی دانش آموزان و …. می­باشد.

دانشجویان رشته  مشاوره  مدرسه علاوه بر گذراندن دروس مشترک بین تمامی گرایش های مشاوره مانند آمار استنباطی، نظریه های پیشرفته مشاوره و روان درمانی، نظریه ­ها و روشهای مشاوره گروهی و … ملزم به گذراندن واحدهای تخصصی از جمله اصول و روش های مشاوره تحصیلی و شغلی، روابط و مناسبات انسانی در مشاوره مدرسه، خدمات مشورتی در مدرسه و … می باشند.

آینده شغلی:

از نظر بازار کار پس از گرایش مشاوره خانواده قرار دارد. دلیل آن هم این است که مدارس زیادی در کشور وجود دارد که باید با دید تخصصی تری مشاوره را دریافت کند. خصوصیت دوره ارشد مشاوره مدرسه این است که به صورت عملی شما را با مهارتهای مشاوره بهتر و کارسازتر به صورت عملی و کارگاهی آشنا می کند و داشتن پایان نامه باعث می شود تا با فلسفه تحقیق و نتیجه گیری در این زمینه بیشتر و بیشتر ارتباط برقرار کنید. در واقع فارغ التحصیل ارشد گرایش مشاوره مدرسه، می تواند در مدارس و یا مراکز مشاوره تحصیلی استخدام شود. بازار کار آن به خاطر رشد رقابت در کنکور و همینطور پیچیده شدن کتابهای درسی در مدارس، بسیار رو به رشد بوده است. همچنین انها می توانند مرکز مستقل مشاوره تحصیلی نیز ایجاد کنند که رشد بسیار زیادی داشته است.